Pages

Monday, December 19, 2011

Slobodno pisanje, odlican alat

Jesen je stigla u svojim sivim kočijama ili "evo već nekoliko minuta razmisljam kako da pocnem ovaj tekst", neretko su počeci sastava jedanaesto godišnjaka, ali bogami i dvadesetsedmogodišnjaka i starijih. Zbog čega je to tako? Kao da svi imaju neki šablon po kome razmišljaju usađen negde u mozgu?Izgleda da ga zaista imaju. Možda se to usađuje u mozak odmah posle rođenja ili je čak još konspirativnije!
Now back to reallity...Mislim da je presudan faktor ovog jada školstvo i roditelji, koji su doprineli pogrešnom pristupu razmišljanja. Naime, mozak ima neki prostor na kojem funkcioniše, koji je utaban i rasvetljen, te on ne zna za dalje. Mozak jednostavno dođe do ograde tog prostora, stane i zbuni se,ne ume. Njemu je potreban neko ko će da ga uputi na koji način to sam da uradi.
Želeo sam to da saznam, želeo sam to da naučim.krenuo sam da pratim (ne u smislu da ih uhodim) neke ljude to znaju, čitao šta pišu i izgleda saznao.
Jedan od načina jeste slobodno pisanje. Na moju žalost malo kasnije sam saznao za ovu metodu,ali opet nikad nije kasno. Čim sam shvatio o čemu je ovde reč, osećao sam da mi je dužnost da ovo podelim sa ljudima!
Naime, uvek su me se po glavi vrzmale misli, ideje ali nikako nisam znao da ih kanališem . Nisam znao šta sa njima da radim.

Pratite one koi vrede, praite njihov rad, pokušajte da shvatite one šta govore.1 To je jedini i pravi način kako ćete nešto naučiti.
Zainteresovao sam se za neku oblast i gledao sam virtualni trening na www.challenge.co, tako par epizoda dok nisam došao do one koja je po meni najbitnija. Deo u kojoj se predstavlja knjiga Accidental geniuos. Čovek koji predstavlja je rekao da mu je ona izmenila život, da je blago...I verujte mi, jeste, itekako jeste!!!!!!!
To je ono što svima treba, to je ono što će da unapredi prosečnog čoveka. Slobodno pisanje!
Pojasniću vam ovu priču. Glavna ideja je da se zapisuje razmišljanje, ruka prati mozak , a ne mozak ruku. Prepustite se 10 minuta, pišete. Pišete sve što vam padne na pamet, brzo i brže. Gramatičke greške nisu bitne, znakovi interpunkcije nisu bitni, ništa što bi vam poremetilo tok misli. Nikako se ne vraćate na već napisano, kao u skoli da vidite da li to valja, pa čitate iznova, ne, ne i NE!
Papir i olovka u ruke, ili prsti na tastaturi i krećete.10 minuta, u kontinuitetu, nema ometanja. Pišete i videćete čudo. Misli će da naviru, postajete kreativni, fond reči postaje 100 puta veći nego inače.
Nije problem ako vam misli skrenu i počnete da razmišljate o nečemu desetom, nije problem ako pišete šta god... Cilj je da pišete, aktivni ste,mozak funkcioniše bez prekida. Kada istekene 10 minuta, bacite papir ,pustite tastaturu. Sklonite se od toga, kažem SKLONITE se !! :)
Napravite pauzu, popričajte sa nekim, gledajte film , šta god. Onda, uzmite vas tekst i analiziratjte ga. Ako se u tom tekstu nalazi nekolko dobrih rečenica, uspeli ste. Uzmete šta valja, modifikujete, napravite tako da valja. Sigurno je bolje nego da ste buljili u papir, a od teksta ništa.


Slobodno pisanje možete koristiti za bilo šta. Od pisanja sastava, članaka, do rešavanja problema na poslu, školi, poboljšanjem odnosa sa ljudima, za SVE!!. Za apsolutno sve. Slobodno pisanje će vam pomoći da se otarasite strahova vezanih za vaše pisanje, poput :"nije savršeno, ovo nevalja smejaće mi se, glupo je", i tome slično. Siguran sam da je ovo presudan faktor kod mnogo ljudi, kod mene je svakako bio.
Kao što sam već naglasio, na ovaj način stimulišete mozak, aktivno razmišljate i rešavate probleme. Kao I u svemu, što više koristite koristite slobodo pisanje , bolji ste u njemu.
Najtoplije vam preporučujem da samo probate da napišete nešto. Izaberite neku temu koja vas zanima, pišite i pogledajte. Siguran sam da ćete u namanju ruku biti začuđeni. Uradite to par puta, i videćete rezultate.Kao i mnogo stavari u životu, i ovo je na vama. Da li hoćete makar da probate ili ne, isključivo je vaš izbor.

Preporučiću vam ovu knjigu, definitivno.
Accidental Genius Using Writing to Generate Your Best Ideas, Insight, and Content

1Pod ovim podrazumevam ljude koji su se dokazali na delu, a ne po priči

No comments:

Post a Comment